Korenbloemstraat 75, 6657 BB Boven-Leeuwen
06-83170871

Cursussen/Workshops

Workshop Crosscolor

Er zijn kinderen bij wie de ontwikkeling minder vanzelfsprekend verloopt dan aanvankelijk wordt verwacht. Deskundige (leer)ondersteuning kan ervoor zorgen dat motivatie en zelfvertrouwen behouden blijven, gestimuleerd of hersteld worden.

Mijn hulptraject is individueel, intensief, inventief, doelgericht en steekt in op de directe behoefte van kind en ouders.

Het is maatwerk! Het werkt positief op het zelfbeeld en zelfvertrouwen van een kind: “zie je, ik kan het wél zelf’. Dit maakt dat kinderen in korte tijd groeien en weer op de rit gezet worden.

Vooral de executieve functies versterken is belangrijk. Het kind weet vaak wat er aan de hand is en waarnaar gezocht moet worden, echter het vinden van oplossingen is lastig. Dan kan (leer)ondersteuning zorgen voor kennis, steun, ervaring en inspiratie voor talent ontwikkeling. Breed aanbieden, meerdere strategieën gebruiken, kinderen leren denken en laten groeien!

Workshop Tafelsommen

Je kind een paar uren bezig laten zijn met tafelsommen op een leuke manier. Tafels in kleur en vorm, rennen, springen, voelen etc. Dat biedt deze actieve workshop.

Er is één workshop voor de tafels van 2 t/m 5 en één voor de tafels van 6 t/m 9. Tussendoor iets lekkers eten en drinken en weer door… De volgende dag gaan de tafels een stuk makkelijker op school.
Kijk onder het kopje data/tijden wanneer deze workshop is.

Sociale vaardigheidstraining

Eerst het beeld? Dat heet beelddenken.

Soms is het lastig om voor jezelf op te komen binnen je sociale netwerk. Denk aan niet durven vragen, anders reageren dan je zou willen, vrienden maken etc.

Sociaal emotionele problemen staan je ontwikkelingsvaardigheden in de weg. Je moet je goed voelen om je aandacht bij het (leer)proces te kunnen houden. Een training (10 lessen van 1 uur) kan je tools geven om in te zetten bij de dagelijkse dingen zoals sport, clubs en school.

gezichten

Visuele screening

Lezing over beelddenken

In een lezing wordt er over het volgende verteld: Beelddenken en taaldenken. Is beelddenken een stoornis? Hoe kun je beelddenkers herkennen?

Hoe kun je beelddenkers een helpende hand bieden? Wat is de kracht van een beelddenker?

Een lezing duurt +/- anderhalf uur en is bedoeld voor professionals die met kinderen werken. Deze lezing is op aanvraag

Workshop ‘Leren door zien’

Voor elke workshop is er een certificaat. 

Alle workshops worden gegeven van 09.00-12.30 uur. 

In alle workshops staat beelddenken centraal. Er wordt informatie gegeven over de kenmerken en denkpatronen, verstoringen in de ontwikkeling en hoe deze te herkennen. In de workshops wordt de methode Leren door zien gebruikt om de beelddenker nog beter te kunnen begrijpen en ondersteunen.

Elke workshop heeft een werkmap waarin alles is uitgewerkt.

De workshops kunnen gedaan worden door ouders en professionals die met kinderen werken.

Bij elke workshop is inbegrepen:

– Werkmapje
– Koffie/thee met iets lekkers
– Certificaat


Workshop 1

De theorie en achtergronden van beelddenken.

Datum: zaterdag 30-11-2019

 vrijdag 28-02-2020

Workshop 2

Beelddenken bij taal, spelling en lezen.

Datum: zaterdag 11-01-2019

 vrijdag 27-03-2020

Workshop 2

Beelddenken bij rekenen.

Datum: zaterdag 25-01-2019

 vrijdag 24-04-2020

Verdiepingsdag 'Leren door zien'

handen

Voor elke workshop is er een certificaat.
Alle workshops worden gegeven van 09.00-12.30 uur.

In alle workshops staat beelddenken centraal. Er wordt informatie gegeven over de kenmerken en denkpatronen, verstoringen in de ontwikkeling en hoe deze te herkennen. In de workshops wordt de methode Leren door zien gebruikt om de beelddenker nog beter te kunnen begrijpen en ondersteunen.

Elke workshop heeft een werkmap waarin alles is uitgewerkt.

De workshops kunnen gedaan worden door ouders en professionals die met kinderen werken.

Bij de verdiepingsdag zit inbegrepen:

– Werkmap
– Lunch
– Certificaat